Tužkou psané sešity 3

Roky

Jedu tam k nám kde to znám
hlad a prázdný kapsy mám
v tomhle kraji jsem se něco nachodil.
To je let co jsem byl pryč
na krku mi zbyl však klíč
k zadním vrátkům na které jsem myslíval.

Ref.:
Jednou vracíme se zpět
domů do vzpomínek z cest
s sebou berem si však jen rezavej klíč
roky toulání jsou v nás
v každým zbylo něco krás
v podšívkách batlů zbyly lístky zpáteční.

Zrovna před sebou mám dům
kde jsem v dětství plány kul
že se jednou vrátím rád jsem nevěděl.

Měl jsem vždycky šancí víc
než se toulat, nemít nic
ale byl jsem volnej, to mi každý záviděl.
1978
(písničkový text)








Tak smím 

No tak si myslím že smím se ptát
proč modrá dálka vždy tolik mává
ztraceným trampům na cestách.

No tak si myslím že smím se ptát
očím tvým slíbit vždy tolik přání
pohladit krásu na cestách.

Tak vždycky říkám je čas jít
o kousek dále nesedět dlouho
na jednom místě, vířit prach

No tak si myslím že smím se rvát
o místo na zemi vždy jak se patří
nabít si hubu o klacky

No tak si myslím že je čas tě znát
a naší dálkou chceme si patřit 
nekrátí ji žádné odjezdy.
1979








Byl jsem 
na lopatkách
jen chvíli
ale zvedám se
vstávám
a letím
bylo to K.O.

A teď
zase si na zápas hrej
            -
je to O.K.

1985





A je slabý 
škaredý
nemocen 
a stár
a chodí jak kyselá myš
nikdo
neměl 
ho rád.
   -
... ta síla co je
teď ve mně ...
   -
marné
nechat si zdát.
1985






Náruč klidu   (Ploty)

Roztoulanou, roztoulanou, roztoulanou pouť
dneska mám před sebou, tou se dám
já se vracím, já se vracím, já se vracím domů
cestu ztrácím mám chuť klít
po letech hledání ostrůvku štěstí
doma najdu svůj klid.

Refrén:
Jó se svou hučkou já se nesu
proplouvám to moře lesů, nespěchám
na záliv tich už se třesu
náruč klidu po tom všem běsu uvítám

Nespoutanou, nespoutanou, nespoutanou dnes
radost mám jako vždy, co se znám.
Teď už spatřím, teď už spatřím, teď už spatřím                                                                     ploty
co se táhnu jako čas 
stoh slámy na spaní stodola skrývá
jako v krku sucho hlas.

Refrén:
S dobrou zprávou domů jedu
rozbít siný příkrov ledů chladných dní
tuhle písničku si vedu
čekám záblesk světla vpředu - stavení.
1979
                                                       (písničkový text)




Velká voda

Přijde jaro, sejde sníh
pohnou se ledy, potáhnu vandrem,
vemu si keňu a sjedem řeku
po proudu dolů, strmými břehy

Refrén:
Divoká řeka
bude mi zpívat
tu píseň moji
o velké vodě
o dlouhé cestě
jedné vlnky
od mechu třeba 
po oceán

Má tolik šancí vandrácká duše
co umí čekat na nové slunce
to takhle zjara sejde sníh
pohnou se ledy, vytáhnu keňu ...
                                                       (písničkový text)





Poznámka Jimova literárního agenta -Sonnyho :

Zdá se, že se blog "Jimova tvorba" na blíže neurčenou dobu odmlčí. Jeho tvorbě jsem věnoval přes dva roky a z Jimova archivu jsem vytáhl a publikoval něco přes polovičku. Jelikož ale zpracovávám období skoro 40 let, dostal jsem se bohužel až do období, kdy Jimovy ručně psané originály již prostě nejsem schopen rozluštit - nedají se přečíst.

Jim sice opakovaně slibuje spolupráci, korektury a přepisování kritických partií, ale jeho zdravotní stav je již delší dobu takový, že zůstává jen u slibů a o spolupráci se nedá říct, že vázne - ona bohužel naprosto není.

Jima teď čeká minimálně jedna operace, po ní rehabilitace a možná opakování téhož ještě jednou.

Je možné, že po té se situace změní k lepšímu. Jim si to tak přeje a také já bych tomu byl rád. Holým faktem k dnešku ale je, že v této chvíli nelze říci, zda tento dnešní post bude ještě mít nějaké pokračování.

Určitě je více lidí, kteří by byli rádi, kdyby publikování Jimovy tvorby pokračovalo. Ona totiž zůstává napsána a nakreslena, ale zatím nezveřejněna, ještě skoro polovina toho, co sepsal a nakreslil. Osud té druhé poloviny je - jak se mi alespoň v této chvíli jeví - ovšem především v Jimových rukou.

Držme mu v této životní situaci palce a hoďte na tento blog občas oko ... třeba se pokračování objeví dřív, než to v tuto chvíli vypadá ...






27.4.2019

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tužkou psané sešity 5

Tužkou psané sešity 4